پاسخ گوی شما هستیم
از 9 صبح تا 18 عصر بجز روزهای تعطیل
شرکت سایپا در سالهای اخیر فعالیتهای خود در بخشهای مختلف را بیشتر کرده و سعی داشته تا سبد محصولات خود را گستردهتر کند.
سایپا به تازگی از خودرو جدید خود با نام اطلس پرده بردای کرد، البته مطابق همیشه خودروهای داخلی در اصل فیس لیفت خودروهای قدیمی تر هستند و تغییرات ظاهری خودروها تنها هنرنمایی خودروسازان داخلی هست تغییراتی که برای ایجاد جذابیت و رفع نواقص و ایرادات خودرو انجام می پذیرد. در واقع خودرو اطلس فیسلیفت کوییک است که از نظر فنی تقریبا هیچ فرقی با آن ندارد به جزء چند اصلاح فنی کوچک در دریچه برقی و برنامه ecu خودرو که باعث افزایش اسب بخار خودرو شده است که در ادامه به آن می پردازیم.
اطلس که ذاتا کوییک است که از نظر ظاهری و بهخصوص نمای عقب و جلو تفاوتهای زیادی دارد، اما مثل همه مدلهای خانواده X200 سایپا قرار است با همان موتور محبوب سایپایی ها M15 و حجم ۱.۵ لیتر راهی بازار میشود. طبق اعلام سایپا اطلس در چهار تیپ مختلف تولید میشود.
مقایسه مشخصات فنی کوییک با اطلس
در بخش فنی هر دو خودرو از مشخصات یکسانی طبق اطلاعات منتشر شده، بهرهمند هستند. قلب تپنده هر دو خودروی محصول سایپا نسل جدید پیشرانه معروف M15 با کد M15GSI بوده که یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری است و توانایی تولید حدود ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق گفته مهندسان سایپا تغییراتی که این پیشرانه با نسل قبلی خود کرده شامل تغییرات در سر سیلندر و هدرز و همچنین تجهیز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ است که تغییرات مثبتی محسوب میشود. همچنین جعبه دنده نسخههای دستی هر دو خودرو از نوع ۵ سرعته دستی بوده که نیروی پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل میکند. لازم به ذکر است که اطلس در نسخه اتوماتیک نیز تولید خواهد شد که گیربکس آن از نوع اتوماتیک CVT با شبیه ساز ۷ سرعته خواهد بود. مصرف نسحههای دستی هر دو خودرو نیز حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
مقایسه ظاهری کوییک با اطلس
اطلس به لطف تغییرات از نظر ظاهری بهخصوص در نمای عقب و جلو نسبت به کوییک متفاوت است. در نمای عقب خودرو بهلطف سپر و چراغهای جدید کاملا با کوییک متفاوت است. یکی دیگر از تفاوتهای نمای عقب اطلس اضافه شدن اسپویلر به بالای شیشه عقب است که البته این اسپویلر مثل سقف خودرو با رنگ مشکی طراحی شده است و دقیقا کنار آنتن اطلس قرار گرفته تا نمای جذابتری نسبت به کوییک داشته باشد. اما خب وقتی سراغ نمای جانبی اطلس میرویم، انصافا فرق زیادی با کوییک نمیبینیم. طراحی آینهها و درها ما را دقیقا یاد کوییک میاندازد و سایپا برای اطلس مثل کوییک از رینگهای ۱۴ اینچ استفاده کرده است.
طراحی ظاهری
در بخش طراحی ظاهری میان کوییک GX و اطلس تفاوتهای زیادی وجود دارد و باید بگوییم که اطلس نسبت به کوییک طراحی مدرنتر و بهتری پیدا کرده است. همانطور که کوییک نسخه هاچ بک کراس ساینا بود اطلس نیز نسخه هاچبک کراس سهند بوده و از این نظر شباهتهایی با سایپا سهند دارد.
در نمای جلو اطلس طراحی زیباتری داشته و چراغهای اصلی با ظاهری کشیده و نسبتا باریک طراحی شده، همچنین جلوپنجره خودرو هم به صورت شش ضلعی به همراه خطوط عمودی کرومی است. بر روی سپر جلو در دو طرف آن چراغ های دایرهای مه شکن که با یک قاب کرومی همراه شده تعبیه و میان آنها نیز یک ورودی دیگر قرار گرفته است. اما در طرف مقابل کوییک GX همان ظاهر ساده را داراست.
در نمای عقب نیز مانند جلو، اطلس طراحی ظاهری زیباتر و چشمنوازتری نسبت به کوییک GX دارد. این قسمت به فرم C شکل و به صورت دو تکه طراحی شده که نمای خوبی به این بخش خودرو بخشیده، همچنین درب صندوق طراحی سادهای دارد و برخلاف کوییک که محل نصب پلاک بر روی درب صندوق بود این قسمت در این خودرو بر روی سپر آمده است. اما کوییک GX تفاوتی با نسخههای دیگر کوییک نداشته و همان طراحی قبلی را حفظ کرده است.
طراحی و چیدمان کابین
داخل کابین این دو خودرو نیز مانند طراحی ظاهری آنها بوده و اطلس از کابین جدید و البته زیباتری بهره میبرد. داشبورد خودرو میزبان یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ بوده که بیرون زده از داشبورد طراحی شده است. پس از آن دریچههای سیستم تهویه مطبوع به صورت دایرهای شکل تعبیه شده و در نهایت انتهای داشبورد بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و برخی کلیدهای کنترلی خودرو جا خوش کردهاند.
تغییر بعدی کابین این خودرو مربوط به صفحه کیلومترشمار خودرو میشود. همچنین غربیلک فرمان ظاهری اسپرت داشته و به صورت D کات طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و کابین نسبت به کوییک کیفیت بالاتری دارد. از نظر فضای اتاق و کابین این خودرو کاملا شبیه به کوییک بوده و فضای پا و سر برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی میشود اما فضای ردیف عقب تنها برای دو سرنشین کافی است.
در طرف مقابل کابین کوییک GX-L مانند سایر کوییک ها بوده و لو آپشن میباشد.
امکانات رفاهی
نسخه فول دستی اطلس به امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغهای همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفری، چراغهای روشنایی روز، رادیو پخش AUX)، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سنسور نور، صفحه نمایش ۷ اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلیها، آیینههای تاشوی برقی، آنتن سقفی کوسهای، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی و سقف رنگی مجهز شده است.
در طرف مقابل کوییک GX-L نیز امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی ، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و ... دارد
از 9 صبح تا 18 عصر بجز روزهای تعطیل
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت برای نمایندگی سایپا ناصر ترابی محفوظ میباشد