سایپا اطلس

سایپا اطلس

سایپا اطلس

اواسط آذر 1401 مهندس مصدقی، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا، عنوان کرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، بدنه‌های VP  خودرو اطلس، که اواخر شهریورماه تولید شده بود، با رنگ‌های جذاب برای انجام تست‌های مختلف فنی مونتاژ و آماده شده است. با هماهنگی شرکت‌های زیر مجموعه سایپا سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب‌های صنعتی و سایپا آذین قطعات مونتاژی این خودرو تهیه شده است. قالب‌های این محصول توسط شرکت معتبر خارجی (چینی) طراحی و ساخته شده و قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد.  

در ادامه وی اشاره کرد که خودروها با رنگ‌های محدودی ارائه می‌شوند و تنوع رنگی به شدت کم است. اما برای خودروهای VP رنگ‌های مختلفی از خانواده سبز، آبی، قهوه‌ای و قرمز با ترکیبات جذاب در نظر گرفته شده است. 

ایشان تاکید کردند تمامی رنگ‌آمیزی خودروها در سالن‌های رنگ سایپا و با اپلیکیشن اعمال رنگ توسط فرآیندهای تولیدی انجام شده تا بتوان از رنگ‌های متنوع سایپا تولید و عرضه کرد. سایپا قصد دارد تا برای تیپ‌های تولیدی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف کند. البته رنگ خودروها به درخواست مشتریان تولید و عرضه خواهد شد. 

بر اساس گفته‌های آقای مصدقی، تولید خودروهای VP با کم‌ترین اشکالات انجام شده و نشان می‌دهد که اکثر طراحی‌های انجام شده بر روی کاغذ، در اجرا نیز نتیجه مناسبی دارد. خودروهایی که در این مرحله تولید می‌شوند، برای انجام تست‌های مختلف همچون تست‌های مخرب، تست‌های عملکردی و تست‌های ظاهری، مورد استفاده قرار می گیرند. پس از اتمام تست‌ها تا اواسط زمستان امسال، در نیمه دوم دی‌ماه تولیدات آزمایشی آن آغاز خواهد شد. تولید انبوه خودرو در اردیبهشت‌ماه سال آینده است. تست‌های عملکردی با پیمایش بالا، توسط تیم‌های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت‌های کیفیت و مهندسی انجام می‌شود تا هر تیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش نگاه داشته باشد. از آن جایی که برخی تست‌های مخرب در داخل کشور وجود ندارد، توسط شرکت‌های معتبر خارجی در خارج از کشور انجام می‌شود و نتایج تمامی این تست‌ها به سازمان استاندارد و محیط زیست ارائه و از آن‌ها مجوز تولید انبوه دریافت می‌شود. 

قیمت اطلس در پاییز 1402

آبان 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از تاریخ هشتم آبانماه، لیست قیمت اطلس G را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت اطلس جی - پاییز 1402
مدل اطلس جی
قیمت پایه 344.187
قیمت نهایی 406.615

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

لازم به ذکر است فروش و خدمات پس از فروش سایپا اطلس در نمایندگی سایپا ناصرترابی واقع در کرج امکان پذیر میباشد